17 Lip
ulotki

Zmienić postrzeganie ulotki

Ulotka stanowi jeden z najprostszych i podstawowych materiałów związanych z tzw. content marketing, czyli marketingiem treści. Nasze nastawienie do nich bywa dość sceptyczne. Dlaczego tak jest? Jak powinna wyglądać dobra ulotka? Bierzemy pod lupę jedne z najpopularniejszych materiałów promocyjnych.

Ulotki przyciągające uwagi

ulotkiUlotka może stanowić istotny element na drodze do sukcesu i wysokich wyników sprzedaży jednakże co musimy zrobić, aby tak się stało? Jak sprawić, aby nawet ulotki znajdywane w skrzynce pocztowej przyciągnęły uwagę czytelnika? Celem dobrej reklamy jest przede wszystkim informowanie potencjalnego konsumenta rynku, przypominanie oraz nakłanianie do nabycia promowanego przez nas produktu. Funkcja informacyjna ma na celu nie tylko zaznajomienie nas z produktem, ale również sugerować jego nowe zastosowania, redukować obawy klienta a także budować pozycję firmy na rynku. Nakłanianie do zakupu poprzez stosowanie rozmaitych chwytów erystycznych i perswazji dąży do budowania świadomości marki oraz kreowanie atrybutów reklamowanego produktu, przez co bezpośrednio łączy się ona z funkcją przypominającą, która skłania do analizy nad tym, czy dana rzecz będzie nam potrzebna w najbliższej przyszłości.

ulotkiMając na uwadze przedstawione aspekty merytoryczne content marketingu możemy przystąpić do efektywnego zaplanowania naszej strategii marketingowej oraz zaprojektowania atrakcyjnej dla klienta ulotki. Aby zagwarantować sobie, że nasz folder nie trafi do kosza na śmieci, musimy przede wszystkim określić adresata i scharakteryzować profil potencjalnego klienta. To umożliwi nam skupienie się na tym, do kogo i w jaki sposób chcemy trafić, żeby uzyskać jak najwyższą efektywność w sprzedaży. Kolejną cechą dobrego projektu stanowi jego intrygująca, przyciągająca spojrzenie, zaskakująca forma. Dobrze jest stawiać na ograniczoną kolorystykę, wyrazistość oraz przejrzystość folderu. Ponadto warto rozważyć również jakość i formę naszej broszury rozważając np. nietuzinkowy kształt geometryczny czy dodawanie efektów specjalnych w trakcie realizacji procesów introligatorskich, takich jak np. wypukłe litery. Następną i niewątpliwie jedną z najistotniejszych kwestii determinujących sukces naszej strategii marketingowej z zastosowaniem rozwiązania z folderem czy ulotką jest tekst. Jak dobrze wiemy nadmiar informacji może wręcz odrzucać odbiorcę, dlatego dobrze jest krótko i zrozumiale zdefiniować treść ulotki w taki sposób, aby zaintrygować odbiorcę.

Tak przygotowane materiały promocyjne niewątpliwie będą stanowić silny element dobrej reklamy i pomogą uzyskać wysokie wyniki sprzedaży oraz kreować prestiżowy wizerunek naszej firmy. W razie wątpliwości warto mieć na uwadze możliwość skorzystania z pomocy doświadczonych fachowców, którzy pomogą stworzyć nam efektowne materiały promocyjne.