25 Lis
marketing zapachowy

Marketing zapachowy narzędziem pozyskiwania klientów

Często w telewizji można obejrzeć materiały w których prowadzący bądź lektor opowiada o tym, że jako konsumenci dajemy się złapać w różnego rodzaju pułapki. Przede wszystkim są to te zastawiane na nas w dużych supermarketach.

Na czym polega marketing zapachowy w sklepach?

Marketing zapachowy Tamtejsi specjaliści od marketingu zastawiają na nas sidła na każdym kroku. Produkty z niższą ceną lecz dobre pod względem składu często odkłada się na dół regałów sklepowych. Mało kto będzie się schylał to taki towar. Przykładem może być gorzka czekolada. Najczęściej na wysokości naszych oczu znajdują się najdroższe marki, nieco niżej popularne, jednak ich skład pozostawia wiele do życzenia. Na końcu natomiast znajdują się dyskontowe towary – te najtańsze oraz te nieco droższe. Produkty drugie często mają dobry skład i są sporo tańsze. Te, które znajdowały się na niższej półce posiadały aż dziewięćdziesiąt trzy procent kakao a kosztowały około trzech złotych!

Nieco inne zasadzka czeka na klientów na dziale pieczywo. Nie bez kozery znajdują się one zawsze w strategicznym miejscu – przy głównych alejkach gdzie po prostu trzeba przejść bądź zaraz przy wejściu. Wszystkie te miejsca mają nam pokazać jak pięknie wyglądają świeżo wypieczone bułeczki, tak rumiane, że aż się do nas uśmiechają. Jednak tak działa aromamarketing. Już przy wejściu znajdują się dyskretne, choć specjalne rozpylacze zapachów. Mają one spowodować, że nie dość iż poczujemy świeżo wypiekane pieczywo to dodatkowo staniemy się głodni. Aromatyzacja w sklepie jest stopniowa. Zawsze na początku spotykamy się z pieczywem, aby później przejść do pieczonego mięsa. Gdy klient czuje głód chętnie zje ciepły posiłek. Kompozycje zapachowe są dokładnie wybierane. Na przykład na dziale owoce warzywa znajduje się rozpylacz zapachów tropikalnych. Człowiek ma wrażenie, że tak pachnie marchew lub jabłko. To wszystko to tylko złudzenie i tak naprawdę to tylko sprytne zabiegi. Profesjonalny marketing zapachowy to coś z czym będziemy spotykać się coraz częściej, bowiem wyceniany jest on na miliony dolarów w skali roku na całym świecie. Aby dla nas, klientów neutralizacja zapachów występujących w sklepie przebiegła pomyślnie należy przede wszystkim przychodzić najedzonym. To spowoduje, że różnego rodzaju zapachy nie będą na nas działały, dzięki czemu nie będziemy częścią masowego biznesu. To da spokój i komfort, dzięki czemu więcej pieniędzy zostaje w naszych kieszeniach.

Kolejną ważną zasadą jest wiedza i rozpowszechnianie informacji swoim znajomym, którzy stali się trybikami w tej wielkiej marketingowej machinie.