23 Mar
prowadzenie linkedin - konto firmowe

Konto firmowe LinkedIn – jak powinno wyglądać?

Jak wszyscy doskonale wiemy, media społecznościowe to dzisiaj bardzo potężne narzędzie do budowania wizerunku. W XXI wieku każdy chce się dobrze zaprezentować na różnego rodzaju portalach. Podobnie jest w przypadku firm. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że ma to w tym przypadku jeszcze większe znaczenie, ponieważ dobrze poprowadzone konto w mediach społecznościowych może w znacznym stopniu wpłynąć na przyszłość firmy. To jej współczesna wizytówka.

Profil na portalu LinkedIn

prowadzenie linkedin - konto firmoweAby firma była dobrze postrzegana przez potencjalnych klientów oraz ogólnie przez środowisko, także partnerów biznesowych. Warto więc zadbać o dobry wizerunek firmy w sieci. Biorąc pod uwagę najpopularniejsze portale społecznościowe, najlepszym miejscem, aby wypromować biznes lub markę jest portal LinkedIn. W przeciwieństwie do innych, tutaj użytkownikami jest konkretna grupa ludzi. Strona powstała, aby zrzeszać ludzi, którzy są aktywni zawodowo. Można się tu komunikować z ludźmi ze swojej firmy, branży lub wręcz przeciwnie – poznawać osoby wykonujące zupełnie odległe zawody. Wiele osób szuka też pracy na LinkedIn. Warto także powiedzieć, że konto mogą założyć nie tylko pracownicy, można również stworzyć konto poświęcone przedsiębiorstwo.

prowadzenie linkedin - konto firmoweJak powinno wyglądać prowadzenie LinkedIn – konto firmowe? Słowem klucz powinien być profesjonalizm. Prywatne konto na portalu społecznościowym może mieć swobodny charakter, z kolei konto firmowe musi być bardziej przemyślane. Trzeba szczególną uwagę zwrócić na treść, na to co jest na nim umieszczane. I nie chodzi tu jedynie o warstwę słowną, ale również o aspekty wizualne. Jednym z najważniejszych elementów jest logo. Powinno być ono takie same, jakie widnieje na przykład na dokumentach. Spójność wizerunkowa odgrywa tu kluczową rolę. Drugim ważnym elementem graficznym jest zdjęcie w tle. W tym przypadku nie musi to być logo, aby profil nieco urozmaicić warto ustawić tu grafikę, która celnie oddaje charakter działalności firmy. Ciekawym pomysłem będzie na przykład motto lub wizerunek siedziby przedsiębiorstwa. Najważniejszą jednak kwestią są profesjonalne treści, dlatego warto publikować fachowe posty oraz artykuły związane z branżą.

Dzięki temu wizerunek firmy stanie się jeszcze bardziej profesjonalny, a także dotrze do większej liczby osób. Wiele firm zleca prowadzenie konta firmowego na LinkedIn agencjom, które są w tym specjalistami, warto to rozwiązanie rozważyć, ponieważ istnieje większa pewność, że osiągniemy swój cel. Współcześnie, dobrze prowadzony profil zwiększa szanse na sukces.