Marketingcare.pl > Czyli marketing od A do Z > Blog

22 Lip
lada promocyjna

Promocja oparta na degustacji

Producenci żywności zazwyczaj wykorzystują degustację swoich nowych produktów jako podstawową metodę promocji. To się sprawdza, zwłaszcza w supermarketach, gdzie klient od razu może zdecydować się na zakup rzeczy, która mu zasmakowała. Nasze stanowisko degustacyjne powinno jednak przyciągać klientów nie tylko wystawionym towarem.

Lada promocyjna łatwa w montażu

lada promocyjnaZachęta hostessy to dopiero drugi krok, pierwszym zaś jest atrakcyjny wygląd stanowiska degustacyjnego. Jest to możliwe do uzyskania dzięki ladom promocyjnym. Lada promocyjna wyróżnia się wyjątkowo prostym montażem (jak i demontażem), dzięki czemu przygotowanie stanowiska degustacyjnego zajmuje raptem kilka chwil. Nie potrzeba do tego specjalnych umiejętności, dlatego może zająć się tym każdy. Dolna część lady wyposażona jest zazwyczaj w kilka półek, na których możemy przechowywać produkty, które na razie nie mieszczą się na blacie, a także inne potrzebne rzeczy. Sam blat powinien być obramowany, aby zapobiegać zsunięciu się umieszczonych na nim produktów. Lady promocyjne wykonane są najczęściej z wysokiej jakości aluminium, są więc odporne na uszkodzenia mechaniczne. Stoisko, aby przyciągać uwagę, powinno być pokryte grafiką reklamową.

lada promocyjnaWybierając ladę promocyjną o zaokrąglonym froncie, możemy jeszcze bardziej zwrócić uwagę klientów. Podobnie będzie w sytuacji, gdy grafikę reklamową umieścimy na górnym szyldzie oraz ściankach bocznych. Posiadając własny projekt grafiki, możemy liczyć na to, że zostanie on wydrukowany i nałożony na stand już w kilka dni po złożeniu zamówienia. Osobom, które nie mają przygotowanego projektu, producenci lad promocyjnych oferują swoje wsparcie w tym zakresie. Graficy pomogą stworzyć niepowtarzalną grafikę reklamową przyciągającą oko klientów. Zaletą lad promocyjnych jest to, że można je w łatwy sposób transportować – lady są składane i mogą być przenoszone w dużej podręcznej torbie transportowej. Producenci lad promocyjnych zwracają uwagę na ich funkcjonalność. Wysokiej jakości stoiska wyposażone są w wzmocnienia, które podwyższają wytrzymałość standu. Poszukując dobrej lady promocyjnej, pamiętajmy o tym, że wygodę zapewniają zamontowane kółka – dzięki temu możemy w szybki sposób przenosić stand wraz z zawartością – nie ma wówczas konieczności przekładania rzeczy z półek i blatu w inne miejsce.

Lada promocyjna może być wykorzystywana nie tylko do promocji polegającej na degustacji, ale także do rozdawania próbek każdego rodzaju produktów. Hostessa, która powinna dobrze znać naszą ofertę, z pewnością odpowie każdemu klientowi na wszystkie pytania.

19 Lip
explainer video

Jak zareklamować swój biznes?

W obecnych czasach coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego biznesu. Nie chcą pracować dla kogoś, robić tylko to czego inni oczekują. Wolą pracować na własny rachunek, samodzielnie zarządzać swoim czasem, robić to co lubią i zarabiać na tym.

Explainer video i informacje firmowe

explainer videoWłasny biznes nie jest łatwy, szczególnie na początku, ale z czasem może dawać większą satysfakcję i swobodę działania. Jednak im więcej jest firm, tym większa konkurencja. Przedsiębiorca musi się czymś wyróżnić na tle otoczenia. Jednym z dobrych sposobów reklamowych może być explainer video. Jest to rodzaj wideo-prezentacji działalności firmy. W spocie założyciel opowiada o tym, czym się wcześniej zajmował, co go zainspirowało do stworzenia własnej firmy, czym się wyróżnia spośród innych, podobnych firm, co oferuje, jak działa. Taki film trwa zazwyczaj kilka minut. To wystarczy żeby pokazać wszystkie produkcji, linię produkcyjną, jak przebiega proces ,,od projektu do efektu”. W explainer video warto jest zawrzeć informacje odnośnie wiedzy i doświadczenia pracowników, ponieważ to zawsze procentuje i zwiększa zaufanie do firmy. W przypadku nowych technologii trzeba się skupić na innowacyjności projektu, tym co on zmienia. Explainer video może być umieszczany na stronie firmowej, jak również może służyć jako reklama na serwisach crowdfundingowych, czyli pomagających zebrać fundusze na realizację konkretnego celu.

explainer videoNowy biznes powinien być także reklamowany w sposób unikatowy. Powinno się zrezygnować z ulotek, czy plakatów. Najważniejsze są obecnie polecenia zadowolonych klientów, marketing szeptany. Niezbędna jest także obecność przedsiębiorstwa w serwisach społecznościowych. Dzięki nim firma może być w stałym kontakcie z klientami, prezentować najnowsze produkty i promocje, organizować konkursy i spotkania. Warto jest dbać o szybką odpowiedź i bezpośredni kontakt z klientem, dzięki temu marka zostanie odebrana jako przyjazna i dbająca o kupujących. Decydując się na własny biznes można również sięgnąć po reklamę tradycyjną, na przykład w prasie specjalistycznej. Marki urodowe powinny być reklamowane w czasopismach kobiecych, maszyny do gotowania w gazetkach kulinarnych, a nowe gadżety motoryzacyjne w pismach o samochodach. Dzięki temu istnieje większa szansa, że dotrze się do grupy docelowej, czyli tej potencjalnie zainteresowanej produktami.

Połączenie nowych i starych technologii oraz przyjazne podejście do klienta (bezpośrednie i przez internet) na pewno zaprocentuje w przyszłości, a firma będzie bardziej rozpoznawalna na rynku.

12 Lip
torby bawełniane

Różne rodzaje toreb reklamowych

Torby to świetne gadżety reklamowe. Można je zamówić w każdym mieście, jak również przez internet, jedna sztuka potrafi kosztować od kilku groszy do kilku złotych, a na każdej z nich można wykonać bardzo ciekawy nadruk marketingowy.

Torby materiałowe – wysoka trwałość i wygoda

torby bawełnianeTorby nie zajmują dużo miejsca, są łatwe w transporcie oraz lekkie. Można je wykorzystać w ramach prezentów firmowych na targach wystawienniczych razem z kubkami i smyczami, czy do ładnego opakowania podarunków dla kontrahentów. Do wyboru mamy trzy główne rodzaje toreb. Mogą to być torebki foliowe, papierowe lub materiałowe. Opcja pierwsza jest zdecydowanie najtańsza. Torebka foliowa jest cieniutka, łatwo się składa, mocniejsza nie powinna się gnieść, a przy tym jest odporna na działanie wody. Wyróżniamy cienkie torebki do pakowania jakie znamy ze sklepów spożywczych (białawe, mające jedynie logo sklepu), jak i mocniejsze, grubsze torebki (nieprzeźroczyste, często mające obustronny nadruk reklamowy, spotykane często w aptekach). Ich wadą może być to, że można je przerwać, jak również pod dużym ciężarem uchwyty mogą się odkształcać, a nawet pękać. Drugi rodzaj toreb to torebki papierowe. One również mają kilka odmian.

torba bawełnianaMogą to być torebki z papieru poddanego recyklingowi, torebki standardowe lub ekskluzywne, usztywniane. Uchwyty mogą być wykonane ze sznurka, ozdobnej wstążeczki, czy też być częścią torebki (uchwyt w postaci wyciętego otworu). Dzięki temu takie torebki reklamowe można spotkać zarówno w sklepach odzieżowych, jak i w luksusowych sklepach jubilerskich. Torebki papierowe również są korzystne pod względem ceny, ale często są wykorzystywane tylko jeden raz, nie są odporne na działanie wody i mogą się przerywać. Trzeci omawiany rodzaj prezentuje nam producent materiałowych toreb reklamowych. Tutaj torby wykonywane są głównie z bawełny lub z lnu. Standardowo są one białe, materiał może być także barwiony. Takie torby nie są tanie (w porównaniu do foliowych i papierowych), jednak są najmocniejsze i najtrwalsze. Są wygodne w użytkowaniu, mają długie uchwyty, można je prać, zdecydowanie nie jest to torba jednorazowa. Torby bawełniane wybierane są przez firmy, które stawiają na jakość. Można je wykorzystywać na targach branżowych, festiwalach kulturalnych, czy do promocji miasta.

Torby reklamowe powinny być wybierane pod kątem estetyki i trwałości, a w drugiej kolejności ze względu na koszty wykonania. Warto wybierać takich producentów, którzy oferują również możliwość wykonania nadruku na torbach, dzięki czemu nie trzeba do tego szukać nowej firmy.

21 Cze
druk teczek

Drukowanie teczek sygnowanych logiem firmy

Przed założeniem własnej firmy i rozpoczęciem jej promowania warto poznać podstawowe zasady marketingu. Okazuje się, że to nie jest tak proste zagadnienie jak niektórym mogłoby się wydawać – jest w rzeczywiści znacznie bardziej skomplikowane i porusza bardzo wiele ciekawych aspektów.

Teczki firmowe – praktyczna powierzchnia reklamowa

druk teczekPrzede wszystkim skuteczna reklama firmy to nie tylko nieustanne promowanie jej usług i produktów na różne sposoby. To jest również budowanie jej pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych klientów. Jest to bardzo pracochłonne zadanie, ale przynosi największe efekty. Klient jest wymagającą osobą i to jego zawsze należy stawiać na pierwszym miejscu, jeżeli chce się osiągnąć spodziewane efekty. Przede wszystkim klient lubi mieć świadomość, że w firmie z której usług korzysta pracują ludzie pełni empatii, wrażliwości, tacy, którzy nie są obojętny na świat i ludzkie problemy. Z tego względu wiele firm decyduje się na charytatywną pomoc. Kolejną ciekawą propozycją jest również zaangażowanie się firmy w organizację dużych eventów.

druk teczekFirmy stają się sponsorami znanych festiwali, bo wiedzą, że budowanie dobrego wizerunku marki to również budowanie spirali różnych pozytywnych skojarzeń ( w tym wypadku związanych ze wspomnieniami dobrej zabawy). Trzecią bardzo dobrą inwestycją w promocję swojej firmy jest wspieranie szkół. Wiele firm decyduje się na sponsorowanie różnych drobnych, szkolnych konkursów dla dzieci. Sponsorują różne nagrody w uzgodnieniu z dyrekcją i gronem pedagogicznym. Częstokroć do takich nagród dorzucane są również różnego typu produkty sygnowane logiem firmy np. długopisy, smycze na klucze, pendrive’y i kubki. Ostatnio bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się papierowe teczki. Dzieci je lubią, bo są bardzo przydatne – można tam schować sprawdziany, kartkówki, drukowane notatki z lekcji i tym podobne rzeczy. Z kolei firmy lubią właśnie te produkty, bo są bardzo tanie i łatwo je zdobyć. Wykorzystują je nie tylko w takim kontekście, ale również przekazują w nich wszystkie potrzebne dokumenty swoich klientom. Na przykład umowy lub faktury. Czasami są dodawane jako gratisy do różnych przesyłek lub są rozdawane na wcześniej wymienionych eventach, jako gadżety dla gości. Druk teczek firmowych to bardzo przydatna opcja – są one często wykorzystywane w procesie promocji firmy.

Można je wykorzystywać na różne ciekawe sposoby, buduje się tą drogą pozytywny wizerunek firmy i przyciąga kolejnych klientów, którzy zainteresowali się proponowaną ofertą i pozytywną atmosferą którą roztaczają pracownicy danej firmy.

01 Cze
dj na imprezy firmowe

Dj na imprezę firmową – czy to dobry pomysł

Imprezy firmowe można podzielić na kilka rodzajów. Pierwszy podział to imprezy dla pracowników (głównie imprezy integracyjne) oraz imprezy dla klientów biznesowych (często łączone z konferencjami).

Dj i oryginalne utwory

dj na imprezy firmoweSą imprezy bardziej rozrywkowe, muzyczne i te bardziej poważne, do rozmów. Jednak bez względu z jaką imprezą mamy do czynienia to trzeba zadbać o kilka stałych elementów. Jest to dobre miejsce, oświetlenie i nagłośnienie imprezy, zapewnienie dobrego jedzenia, a także wygodnych miejsc siedzących. Również na żadnej zabawie nie może zabraknąć rozrywek. Na imprezach tanecznych będzie ich więcej, niż na tych statecznych, jednak zawsze musi ,,coś być”. Dobrą opcją jest dj na imprezy firmowe. Dobra muzyka zawsze jest w cenie. Zatrudnienie dj’a ma wiele korzyści. Jest to jedna osoba, a nie zespół, więc znalezienie dla niego dobrego miejsca nie jest trudne, nawet jeśli impreza organizowana jest w siedzibie firmy. Dj nie posiada też dużej ilości sprzętu, bo wystarcza mu jego konsola. Zapłacimy mu także mniej niż kilkuosobowemu zespołowi. Dodatkowo dj często odpowiada za efekty laserowe, czy świetlne na imprezie, co dodatkowo ją uatrakcyjnia.

dj na imprezy firmoweDj puszcza oryginalne utwory, a nie covery, dzięki czemu muzyka będzie doskonale rozpoznawalna przez każdego, piosenki będą dobrze wykonane i łatwiej jest dj-owi dopasować je do imprezy. Na początku trzeba gości rozruszać, więc muzyka będzie szybsza i bardziej taneczna, kiedy goście opadną z sił to piosenki będą spokojniejsze, dobre do odpoczynku. Jeśli jest to impreza do rozmów to utwory będą także spokojniejsze, bardziej w stylu jazzu, czy delikatnego popu niż rocka. Na imprezie tanecznej będą zatem szybsze, bardziej skoczne utwory, przy której można dobrze się bawić. Gatunek jak i wykonawcy mogą być wcześniej ustaleni z dj-em przed imprezą, jak również można artyście zostawić dowolność wyboru. Dobry dj będzie grał muzykę od lat 60 do współczesnych, będzie dobrze dopasowywał klimat muzyki do klimatu imprezy i do energii tłumu. Zdecydowanie zatrudnienie dj-a na imprezę firmową jest dobrym pomysłem. Przy małych kosztach i nakładach na zaplecze techniczne można uzyskać profesjonalną obsługę dźwiękową, która zadowoli każdego. Warto wspomnieć także o tym, że dj-a łatwo jest także znaleźć, ponieważ wielu z nich na stałe pracuje w różnych klubach, czy też gra na weselach i urodzinach.

Można zatem zweryfikować jego umiejętności, posłuchać jak gra wcześniej (na imprezie czy obejrzeć film wideo) i wybrać takiego, którego gust muzyczny nam najbardziej odpowiada.

11 Maj
spoty reklamowe

Popularne formy reklamy w postaci spotów i filmów

Jednym z najpopularniejszych oraz najskuteczniejszych metod reklamy oraz promowania danej firmy lub branży, bądź także przedmiotu jest spot reklamowy. Film promocyjny, bilbord czy też filmy reklamowe są powszechne. Znajdziemy je zarówno w telewizji, w internecie, a także na stronach i forach.

Przepis na udany spot reklamowy

spoty reklamoweMedia społecznościowe również przepełnione są wieloma formami reklamy. Niektóre z nich nie przypominają spotu reklamowego lub zdjęcia promocyjnego. Wiele osób promując dany produkt dokonuje tego w sposób tak zwany incognito. Wiele twórców używa kryptoreklamy, jak i przekazuje dane treści w sposób podprogowy. Polega on na reklamie produktu, elementu lub osoby tak, aby nie treść zapisała się w naszej pamięci, mózg ludzki bywa omylny, a wzrok nie zdąży zarejestrować czegoś, co trwa krócej niż ułamek sekundy. Jednak mózg to „zauważa”. Ciekawe spoty reklamowe sprawiają, że odbiory chcą je oglądać, nie są męczące, ani zbyt długie. Niekiedy oglądając dany film dopiero na jego końcu spostrzegamy, iż był to film promocyjny lub właśnie reklamowy. W centrum miasta umieszczone jest niekiedy więcej reklam, niż przechodniów. Ruchoma animacja z dźwiękiem jest bardziej efektywna oraz zauważalna, niż statyczny obraz w gazecie lub na bilbordzie.

spoty reklamoweFilmy promocyjne stały się popularnym sposobem na przekazanie informacji i zachęcenie do zapoznania się lub kupna. Głównym celem takiego filmu jest budowa pozytywnego wizerunku danej firmy, jak i jej produktów oraz usług. Pełni on również funkcję nowoczesnej wizytówki. Spoty reklamowe umieszczone w internecie dotrą do większej ilości osób, jednak w danym wieku. Osobami, do których dany spot dotrze są nastolatkowie, jak osoby dorosłe, lecz najczęściej nie przekraczające trzydziestego piątego roku życia. Starci odbiory korzystają częściej z telewizji oraz prasy. Spot reklamy telewizyjny składa się z sekwencji kilku lub kilkunastu reklam, dochód z nich często kierowany jest na cele charytatywne, ze względu na to, iż uczestniczy w nim wiele firm, jak i producentów. Film promocyjny umieszczany może być także na monitorach plazmowych, podczas konferencji, a także w centrach handlowych, jak również wszędzie tam, gdzie gromadzi się wiele osób oraz w miejscach, które uważane są za publiczne.

Miejscem tym jest na przykład komunikacja miejska. Takie działanie znacznie pobudza potencjalnych konsumentów do zapoznania się z całością oferty oraz do zakupu reklamowanego produktu. Celem producentów jest przekazanie, iż bez danego przedmiotu życie wręcz traci sens.

09 Maj
public relations

Public relations a budowanie świadomości marki

Marka, zwana też brandem, to nie tylko nazwa i logo firmy, ale także zbiór skojarzeń jakie budzi dana firma. Każde przedsiębiorstwo z pewnością chce, by jego marka była kojarzona z cechami pozytywnymi, jakimi jak dobra cena, czy jakość wyrobów.

Public relations i uwaga klienta

public relations Jednak jak to zrobić? Samo wykonywanie dobrym produktów nie wystarczy. Trzeba jeszcze pokazać klientom firmę z jak najlepszej strony. Reklama jest przy tym znacząca, w końcu głównie dzięki niej dowiadujemy się o nowych firmach i produktach. Działania marketingowe to oczywiście główny składnik budowania świadomości marki i public relations. Takie zabiegi są wykonywane przede wszystkim przy wprowadzaniu nowych produktów i usług na rynek, przy zmianie wizerunki firmy lub przy jego podtrzymywaniu, przypominaniu się kupującym, czy promowaniu konkretnych wyrobów. Promocja nie może być zbyt nachalna, bo to zniechęci klientów, jednak musi być kompleksowa. Agencja public relations musi wiedzieć, jaki efekt firma chce uzyskać, jak chce się prezentować w oczach klientów. Firma musi przede wszystkim wiedzieć do kogo kieruje swoją ofertę i czego oczekują jej klienci.

public relations Jeśli sprzedaje się luksusowe wyroby, takie jak perfumy, profesjonalne kosmetyki, czy biżuterię ze złota to wiadomo, że taka marka powinna się kojarzyć z elegancją, wyrafinowanym smakiem, czymś niedostępny dla każdego, wyjątkowym, wartym przy tym swojej ceny. Klientem jest osoba z zasobnym portfelem, która chce zapłacić za wysoką jakość produktów. Firma spożywcza może nawiązywać do pochodzenia produktów z których przygotowuje przetwory (lokalne firmy, polscy rolnicy), do braku substancji chemicznych i konserwujących, smaku jak u mamy, czy tego, że produkt jest zdrowy. Tutaj klienci mogą lokować się w każdej grupie wiekowej, społecznej itd. Coraz częściej do budowania świadomości marki stosuje się media społecznościowe. Tam administratorzy stron umieszczają informacje o nowościach i promocjach, sukcesach firmy, jak również rozmawiają z klientami, co stwarza wizerunek firmy przyjaznej klientowi, jak i profesjonalnej i nowoczesnej. Warto czasem także odświeżać wizerunek marki, czyli przypominać się klientowi, jak również wprowadzać drobne modyfikacje wizerunkowe, na przykład poprzez wprowadzanie nowych linii produktowych (tańszych lub droższych niż zazwyczaj, bardziej naturalnych, na dawnych recepturach, czy skierowanych do młodszej grupy wiekowej).

W ten sposób przedsiębiorstwo poszerza swój zasięg wizerunkowy, zyskuje nowych klientów, a także podtrzymuje sobą zainteresowanie.

30 Mar
oklejanie samochodów

Oklejanie samochodów – charakterystyka

Oklejanie samochodów to popularna usługa po jaką sięgają firmy z Poznania i nie tylko. Przy wykorzystaniu specjalnych folii można sprawić, że auto firmowe stanie się mobilną reklamą działalności. Do wyboru mamy kilka rodzajów folii, jak również kilka rodzajów oklejania ich.

Oklejanie samochodów osobowych i dostawczych

oklejanie samochodówZacznijmy od tego jak folię można naklejać na samochód. Mamy tutaj dwie strategie. Pierwsza z nich to oklejanie całego samochodu, druga z nich to oklejanie częściowe z motywami. Opcja pierwsza jest na pewno bardziej kosztowna, bo okleja się większą powierzchnię. Projekt musi być doskonale dopasowany do kształtu samochodu, co bywa problematyczne. Reklama jest jednak bardziej widoczna niż mniejsze motywy. Druga opcja jest tańsza i również pozwala na wykonanie oklejania na każdej stronie pojazdu. Z boku z tyłu samochodów ciężarowych można wykonać grafiki z logo firmy, a na szybie tylnej samochodu osobowego można nakleić telefony kontaktowe i adres restauracji realizującej dowozy. Takie motywy wykonywane są przy pomocy folii monomerycznej, czyli takiej którą można okleić także cały pojazd. Taka folia nadaje się i to krótkoterminowych i do długoterminowych zastosowań.

oklejanie samochodówMożna ją jednak stosować tylko na płaskie powierzchnie. Zaletą jest jej niska cena. Najczęściej stosuje się ją na małe samochody dostawcze. Nieco lepsza jest folia polimerowa. Jest trwalsza niż monomeryczna, a przy tym można ją lepiej uformować. Jeszcze lepsza jest folia wylewana. Jest najdroższa, ale najtrwalsza i można ją stosować na każdą powierzchnię, również tę nierówną. Nadaje się najlepiej jeśli chodzi o oklejanie samochodów reklamą w Poznaniu. Szczególnie polecana jest na całościowe oklejanie aut osobowych. Ostatnim rodzajem folii jest folia one way vision. Stosowana jest ona najczęściej w pojazdach komunikacji miejskiej. Jest to materiał przypominający w strukturze gęstą siatkę. Z jednej strony jest ona zadrukowana i ją widzimy na zewnątrz autobusu czy tramwaju. Z drugiej strony jest ona czarna, jednak widać przez nią to co jest za oknem. Dzięki temu nie zasłania ona widoku pasażerom pojazdów, tak jakby to było z innymi rodzajami folii. Warto wspomnieć o tym, ze oklejaniem folii zajmują się profesjonalne firmy reklamowe, a sam proces nakładania, jak i zdejmowania folii jest skomplikowany.

Jakakolwiek folia musi być nakładana na przygotowaną powierzchnię, nie może być pod nią bąbelków powietrza. Zdejmowanie folii jest możliwe, jednak zajmuje to trochę czasu i samodzielnie tego się nie wykona. Lepiej jest zainwestować w dobrą usługę oklejania, która odbędzie się bez błędów.

25 Lis
marketing zapachowy

Marketing zapachowy narzędziem pozyskiwania klientów

Często w telewizji można obejrzeć materiały w których prowadzący bądź lektor opowiada o tym, że jako konsumenci dajemy się złapać w różnego rodzaju pułapki. Przede wszystkim są to te zastawiane na nas w dużych supermarketach.

Na czym polega marketing zapachowy w sklepach?

Marketing zapachowy Tamtejsi specjaliści od marketingu zastawiają na nas sidła na każdym kroku. Produkty z niższą ceną lecz dobre pod względem składu często odkłada się na dół regałów sklepowych. Mało kto będzie się schylał to taki towar. Przykładem może być gorzka czekolada. Najczęściej na wysokości naszych oczu znajdują się najdroższe marki, nieco niżej popularne, jednak ich skład pozostawia wiele do życzenia. Na końcu natomiast znajdują się dyskontowe towary – te najtańsze oraz te nieco droższe. Produkty drugie często mają dobry skład i są sporo tańsze. Te, które znajdowały się na niższej półce posiadały aż dziewięćdziesiąt trzy procent kakao a kosztowały około trzech złotych!

Nieco inne zasadzka czeka na klientów na dziale pieczywo. Nie bez kozery znajdują się one zawsze w strategicznym miejscu – przy głównych alejkach gdzie po prostu trzeba przejść bądź zaraz przy wejściu. Wszystkie te miejsca mają nam pokazać jak pięknie wyglądają świeżo wypieczone bułeczki, tak rumiane, że aż się do nas uśmiechają. Jednak tak działa aromamarketing. Już przy wejściu znajdują się dyskretne, choć specjalne rozpylacze zapachów. Mają one spowodować, że nie dość iż poczujemy świeżo wypiekane pieczywo to dodatkowo staniemy się głodni. Aromatyzacja w sklepie jest stopniowa. Zawsze na początku spotykamy się z pieczywem, aby później przejść do pieczonego mięsa. Gdy klient czuje głód chętnie zje ciepły posiłek. Kompozycje zapachowe są dokładnie wybierane. Na przykład na dziale owoce warzywa znajduje się rozpylacz zapachów tropikalnych. Człowiek ma wrażenie, że tak pachnie marchew lub jabłko. To wszystko to tylko złudzenie i tak naprawdę to tylko sprytne zabiegi. Profesjonalny marketing zapachowy to coś z czym będziemy spotykać się coraz częściej, bowiem wyceniany jest on na miliony dolarów w skali roku na całym świecie. Aby dla nas, klientów neutralizacja zapachów występujących w sklepie przebiegła pomyślnie należy przede wszystkim przychodzić najedzonym. To spowoduje, że różnego rodzaju zapachy nie będą na nas działały, dzięki czemu nie będziemy częścią masowego biznesu. To da spokój i komfort, dzięki czemu więcej pieniędzy zostaje w naszych kieszeniach.

Kolejną ważną zasadą jest wiedza i rozpowszechnianie informacji swoim znajomym, którzy stali się trybikami w tej wielkiej marketingowej machinie.

28 Paź
projektowanie wizytówek

Jak szybko i tanio można zaprojektować wizytówki?

Promocja firmy w dzisiejszych czasach to podstawa. A jednym z podstawowych sposobów na stworzenie pozytywnego wizerunku firmy jak i na zapadniecie w pamięć potencjalnych klientów są wizytówki.

Projektowanie wizytówek i ich wydruk

projektowanie wizytówekO tyle rozwiązanie proste, co niezwykle skuteczne. W jaki sposób można zatem stworzyć tanie i profesjonalne wizytówki. Po pierwsze należy mieć świadomość tego, że obecnie profesjonalne wizytówki możemy przy odpowiednich środkach wykonać nawet na własna rękę. W takim wypadku potrzebny jest program do wizytówek i dobra drukarka. Profesjonalne programy pozwalają na stworzenie wielu wariantów graficznych przy wykorzystaniu dostępnych czcionek i kolorów. Dostępne w programie tła zwykle można dodatkowo modyfikować, aby dostosować je do własnych potrzeb. Nie mniej profesjonalne projektowanie wizytówek to nie jedyny aspekt związany z ich profesjonalnym wyglądem. Istotny tu jest także sposób w jaki zostały wydrukowane. O ile odpowiednia drukarka zapewnia dobre walory estetyczne, to jednak w warunkach domowych nie zawsze mamy dostęp do odpowiedniego rodzaju papieru, zwykle ma on zbyt mała gramaturę, jak i nie mamy możliwości odpowiedniego zabezpieczenia wizytówek poprzez iż zalakierowanie czy zafoliowania. Jednak na początek dobrze wykonane wizytówki w warunkach domowych powinny wystarczyć. Innym rozwiązaniem jest stworzenie własnego projektu wizytówki przy wykorzystaniu programu do wizytówek, a natomiast jeżeli chodzi o kwestie ich wydruku to zlecenie tego drukarni.

projektowanie wizytówekObecnie wiele drukarni posiada w swojej ofercie tak zwane wizytówki online, czyli możliwość zamówienia wizytówek za pośrednictwem strony internetowej, w praktycznie dowolnym nakładzie. Ponadto taka strona umożliwia zwykle wgranie własnego projektu, przy określeniu dodatkowych warunków takich jak kształt wizytówki, rodzaj papieru i druku w jakim ma zostać wykonana i co ważne to w jaki sposób ma zostać ona zabezpieczona. Nie mniej jeśli nie chcemy sami wykonywać projektu wizytówki, za pomocą kreatora wizytówek umieszczonego na stronie drukarni, możemy wybrać jeden z udostępnionych przez drukarnie wzorów lub też zlecić wykonanie pełnego projektu na indywidualne zlecenie. Kreator wizytówek pozwala nam na złożenie pełnego zamówienie dowolnie skonfigurowanej wizytówki. Nie mniej należy pamiętać, że zwykle najlepiej prezentują się wizytówki drukowane na papierze o dość wysokiej gramaturze.

Ponadto podstawowa zasada, jeśli chodzi o projektowanie wizytówek brzmi im mniej tym lepiej. Dlatego zarówno grafika jak i treści zamieszczone na wizytówce powinny być okrojone do absolutnego minimum.